HTML

Egybesult Kiralysag

Arrol h en most Angliaban vagyok es ha ramjon a megmondhatnek akkor irhassak ide gyorsan es jol.

Friss topikok

Linkblog

2007.08.20. 01:10 rexter

Az unnepi zsido vacsi

No tehat ott maradt abba a dolog, hogy kierkeztem Manchesterbe, ertem jottek, elmentunk a lakasra, majd elindultunk vacsorazni valami barati csaladhoz. A kollegak es lakotarsak inget huztak, en nem mert nem mondtak h kellene. Beultunk a kocsiba athajtottunk a varoson keresztul, akkor meg tetszett a varos, azota mar tudom, hogy egy undorito szuttyadt iparvaros ahol semmi latvanyossag sincs es az egyetlen ertelmes elfoglaltsag hetvegen seggreszegre leinni magad vmi hulye szar buliban ahol rnb es hiphop megy. No mindegy ilyenekrol kesobb.
Tehat megyunk mendegelunk a kocsival majd vegre megallunk egy ilyen kertvarosi reszen es kiszallunk. A fura az volt hogy nyilvanvaloan a helyi zsidonegyed kozepebe csoppentunk, az utcan csak ilyen kontosos szakallas saveszdeklis alakok maszkaltak. A csaladi haz elott fejemre nyomtak a saveszdeklit es beleptunk. A tukrot kinosan kerultem, nem akartam magamat latni. Bennt egy viszonylag szuk helyen egy hosszu kb 12fore teritett unnepi ebedasztal allt, par elegans oltonyos inges deklis - bocs mivel nemtudom h irjak a saveszdeklit helyesen ezentul csak dekli lesz - figura, a haziasszony egy kedvesnek de kemenynek tuno uzletasszony szeru no, es az asztal a szoba bejarati resze feloli vegen az asztalfon mint vmi anyakiralyno tolokocsiban a nagymama, a csaladfo. Par rovid bemutatkozas, hello hello how are you nice to meet you a kollegaim mondjak angolul a nagyinak hogy en vagyok a magyar csavo. Mar nem is emlekszem h koszont e nekem a nagyi, de arra tisztan h ekes magyarsaggal a nagy angol zsivaj kozott ennyit mondott: "A magyarok nem tudnak eladni" Nahat erre bajosan mosolyogtam, a tobbiek is akik nyilvanvaloan nem is ertettek mit mondott, en persze nem forditottam le. Mindenesetre ez volt az elso es utolso magyar mondat amit a nagyi az esten magyarul mondott. Szoval ez jol esett, tekintve h eladoi allasba jottem ki, de ekkor mar tudtam h nem amolyan ucsorgok a pult elott es playboyt olvasok mikozben eladok harom csokiszeletetet hanem kokemenyen leszolitani embereket egy bevasarlokozpontban es rajuk tukmalni vmi szart, de errol majd kicsit kesobb, maradjunk meg a vacsinal.

Mint kesobb kiderult egyebkent a nagy valahonnan Erdelybol szarmazott, ahogy az Atina, Arina, Ariel, mar nem emlekszem pontosan nevu csaj is felagrol, aki Magyarorszagon is tanult egy evig. Hamar leesett, hogy mivel pentek van, ez minden bizonnyal a hagyomanyos penteki zsido unnepi vacsi, ha van ilyen, marpedig vmi ilyesmi biztos van. Leultettek, csevegtunk kerdezgettek errol arrol, de tul sokat nem foglalkoztak velem, ami annyira nem zavart, igy nem volt alkalmam nagyon beegni hogy mennyire nem tudok angolul. Jott meg kozben par arc, idosebb fiatalabb, mind tok elegansan, igy hamar kezdtem magam kinosn erkezni a sok feher inges olttonyos kalapos ember kozott a magam kinaiban ezerotert vett zold polomban sarga galerral es rikito kis kepekkel az elejen, egyik adando alkalommal a haziasszonytol a konyhaban elnezest is kertem. Hehe. Na lassan kezdodott a vacsi, mindenki megerkezett, mellettem balrol a csalad egyik kolyke amolyan 15 eves forma normalis ertelmes gyereknek tunt, jobbrol meg egy harmincas csavo. A vacsora elott felalltunk, es foleg a mellettem ulo legfiatalabb tag celebralasaval mindenfele eneklesbe meg imaba fogtunk. Ehhez kiosztottak mindenkinek egy vekonyka diszes fuzetet amiben a szovegek voltak. Feltunt hogy forditva olvassak a konyvet hatulrol elolre. Kulonosen hasznos volt az eneklesek alatt, hogy a heber betus konyvet a mellettem levo fiatal gyerek kedvesen vegig elem tartotta, hogy tudjam kovetni. Hat kepzelhetitek, enekeljetek ugy egy tok idegen nyelven h sem a szoveget sem a dallamot nem ismeritek, de segitsegkent kaptok egy kinai betus enekeskonyvet... Kicsit szurrealis volt hogy ugymondjam. Mindez a belelkesult enekles eltartott egy jo negyedoraig, kozben egyket ceremonia, peldaul valami meregeros piat kellett inni ezustpoharbol, nem is esett rosszul. Aztan vegre jottek a kajak, vmifele humusznak hivott kaja volt a slager, kenyerrel meg mindenfelevel, egeszen jo volt es belaktam belole, mikoris rajottem hogy ez csak az eloetel volt. Foetel kacsa meg ilyesmik voltak, kulonosebben nem volt jo se rossz, kaja volt. Kozben mar folyt a pia, jofajta nyugati piak kerultek elo, vodka, whisky, likorok, dogivel. Azota is azt sajnalom nem kurtam be ugy istenigazabol, pedig siman megtehettem volna senki nem szolt volna semmit, meg milyen jol mutatna az az oneletrajzomban, dehat ott voltak a leendo kollegak meg a "fonok" egyszeruen nem mertem leinni magam, csak 3-4 felest vallaltam be. Egyebkent meg mar iszonyatosan faradt voltam, ez mar este 11 ora lehetett, en meg ugye aznap reggel fekudtem le aludni kb hajnali 2 kor, kenyelmetlen szar "alvas" utan 4 kor keles, repterre indulas, egy borzaszto repulout, bolyongas Victorian kurvanehez csomagokkal, egy borzaszto 5 oras buszut Manchesterbe, mindezek utan egy tradicionalis zsido vacsora, mindez mar kicsit sok volt fizikailag de szellemileg foleg.
Szerencsere epp mikor mar az asztalra doltem volna elindultunk haza, es tudvan azt, hogy masnap semmi dolgom leszedultem a matracomra es aludtam mint a bunda, abban a megnyugtato tudatban, hogy lehetne rosszabb, sokkal rosszabb is, vegulis kijutottam, ittvagyok, kezdhetek dolgozni, van furdo, meleg szoba es takaro, oruljunk hat neki.

Szólj hozzá!

Címkék: ünnep zsidó vacsora manchester


A bejegyzés trackback címe:

https://rexter.blog.hu/api/trackback/id/tr79144087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása